מהפך! מחדר ממ"ד לחדר משחקים מעוצב בשחור לבן

כיצד הופכים חדר ממ"ד פשוט ומשעמם לחדר משחקים מעוצב ומדליק בשחור לבן? מעצבת הפנים מיכל מייזליש מסבירה: 

 

חדר הממ"ד המדובר שימש בעבר כחדר ארונות לחדר ההורים הצמוד אליו. האתגר כאן היה קודם כל למצוא מקום אחסון לכל הצעצועים והמשחקים, ליצור פינות יצירה וקריאה ועדיין לקבל חדר נעים ומעוצב מבלי להרגיש שזהו בעצם ממ"ד.

  

חדר המשחקים- לפניחדר המשחקים-לפני | צילום: יאנה דודלר

 

הדבר הראשון שעשינו הוא להחליט על הפונקציות שלנו בחדר, כלומר, מה היינו רוצים שיהיה בחדר המשחקים? הבנו שהצרכים הם אחסון משחקים, פינת יצירה, פינת קריאה, ואחסון נוסף גדול או היתכנות ואופציה להפיכת חדר המשחקים לחדר שינה נוסף בעתיד - ארון.
 

 

החדר החדשהחדר החדש | צילום: יאנה דודלר

 
הדבר הבא שעשינו הוא קביעת המיקום של כל אחת מהפונקציות: לארון הקצינו קיר ארוך, אך לא את הקיר הארוך ביותר בחדר, בכדי לא להחזיר אותו לתפקידו הקודם - חדר ארונות. ועדיין, מדובר בארון גדול מאוד שיכול להכיל כמות גדולה מאוד של בגדים וחפצים, ובשלב הזה השתמשנו בחלק ממנו כדי לאחסן משחקי קופסא ודברי יצירה.

 

הארון תוכנן בהתאמה אישית ויוצר על ידי נגר, כאשר השורה התחתונה לכל רוחבו מורכבת משתי מגירות תחתונות (לנוחיות הילדים), ומעליהן דלתות עם מדפים או תלייה פנימיים. הארון נצבע בלבן שבור ונבחרו ידיות שחורות כדי לשמור על ניטרליות מסויימת בעיצוב, על מנת שבעתיד לא יהיו מוגבלים מבחינת עיצובו של שאר החדר אם יחליטו לשנותו לחדר שינה. 

 

ארון בגדים גדול מאוד | צילום: יאנה דודלר

 

החדר כולו נצבע בצבע לבן שבור האהוב עליי - OW241P של טמבור, על הקיר הדומיננטי הדבקנו מדבקות משולשים אטומים/ריקים בצבע שחור בקומפוזיציות שונות, כדי להוסיף עניין ודינמיקה לחדר. בכניסה תלינו מתלה חץ שחור מברזל של גולף, שמיועד לתליית תיקים, ג'קטים וגם תחפושות!

 

 

                                                                  מתלה לתיקים ותחפושות                                      מתלה לתיקים ותחפושות | צילום: יאנה דודלר

 

 

בקיר ממול הארון משמאל, הוצבה ארונית מאיקאה עם מגירות נשלפות לאחסון משחקים. כדי להקל על הילדים, על כל מגירה הודבקה מדבקה עם תיאור במילים ובאיור, המספרים על תכולת המגירה - כלי נגינה, פאזלים, מכוניות, בובות וכדומה.

 

 

ארונית למשחקים עם מדבקות | צילום: יאנה דודלר

 

 

מימין לארונית מיקמנו את פינת היצירה, המורכבת משולחן וכיסאות לבנים מאיקאה וממיכלים קטנים התלויים על הקיר עבור כלי היצירה.  

 

 

פינת יצירה | צילום: יאנה דודלר

 

הפינה האחרונה שיצרתי, והיא האהובה עליי, היא פינת הקריאה. תלינו 3 מדפי ספרים ארוכים בצבע שחור, המאפשרים פריסה של כריכות הספרים, מה שעוזר מאוד לילדים קטנים לזהות ספר. מתחת לחלון ולמדפים האלה מיקמנו משטח רביצה אפור והוספנו כריות בגב. הילדים רק צריכים לבחור להם ספר, להתרווח ולקרוא.

 

 

                                                     פינת הקריאה המרווחת | צילום: יאנה דודלר

 

לבסוף, קישטנו בוילון רך, בשטיח מ- All about the kids (שמשמש גם כשטיח וגם כמסלול מכוניות), במנורה שחורה גיאומטרית ובפוסטרים מתוקים (ולימודיים!) של Miss Cupcakes.  

 

 

על המעצבת:
מיכל מייזליש מעצבת פנים בעלת תואר ראשון B.Design מהמכון הטכנולוגי חולון HIT, הום סטייליסטית ובלוגרית.

טלפון: 054-5201401
מייל: michal@mmid.co.il